most olvasom

 

kommentek

+ könyvjelzőnek

Könyvjelzőhöz hozzáadás!

Népszámlálás

Visszatérő olvasóm vagy?
Igen !
Én is!
42
  
pollcode.com free polls

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Címkék

alapítvány (1) alfa hold (1) alfred bester (3) alien (3) anachronox (2) andre norton (1) apokalipszis (1) arthur c clarke (6) asimov (4) átjáró (3) a e van vogt (4) a feny ura (1) a lathatatlan ember (1) a sci fi mesterei (6) a sötétség balkeze (1) a város (1) beljajev (4) bioshock (1) c.s.lewis (1) clifford d simak (2) cyril m kornbluth (2) dark fantasy (1) donovan agya (1) douglas adams (2) douglas coupland (1) dűne (5) égi esztega (1) fantasztikus (1) farenheit (1) frankenstein (1) frank herbert (8) frederik pohl (8) fritz leiber (1) galaktika (1) gbk (23) george orwell (1) gyűrűvilág (1) harrison (3) heinlein (2) herbert george wells (3) horror (3) hozsánna néked leibowitz (1) isaac asimov (9) jack london (2) jack vance (1) jevgenyij zamjatyin (1) joe hill (2) john wyndham (2) jövőlátó ember (1) képregény (13) kipling (1) könyvborító (210) kossuth fantasztikus sorozat (13) kozmikus főnyeremény (1) kozmosz (4) különös históriák (4) kurt vonnegut (3) larry niven (1) logan futása (2) lovecraft (1) metánbusz (2) metró (3) metropolisz (1) michael crichton (4) mordecai roshwald (1) mzb (1) néked (1) philip k dick (7) pierre barbet (2) pierre boulle (1) ray bradbury (1) robert sheckley (3) robert silverberg (3) robot (1) robotváros (6) roger zelazny (1) rozsdamentes acélpatkány (2) sci fi (204) sf (205) stanislaw lem (8) státuscivilizáció (1) stephen king (3) szimulátor (1) sztrugackij (4) technicolor időgép (1) tigris (1) tigris! tigris! (2) top100 (1) transz (1) triffidek (1) tudományos (1) tudományos fantasztikus (205) ursula k leguin (3) vándor (1) venus (1) világok harca (1) walter m miller jr (1) william gibson (1) zsoldos péter (3) Címkefelhő

Ray Bradbury: Marsbéli krónikák

2012.06.06. 14:13 | fkristof | 12 komment

Share |
Címkék: sci fi tudományos fantasztikus ray bradbury könyvborító sf

rayradburybypatrickmate_thumb[20].jpgNos, jó pár év eltelt azóta, hogy ezt a novellagyűjteményt olvastam, ezért nem is emlékszem belőle konkrétan semmire a címén és azon kívül, hogy annyira tetszett, hogy sebtiben megszereztem A tetovált ember című könyvet is, aztán meg még az agavés Bradbury-sorozatból is a polcomra pakoltam az első hármat (a többit meg a kívánságlistámra), bár azokat még nem olvastam el. A második kiadásból, ami az Európa Könyvkiadó égisze alatt jelent meg, annyi példányt kiadtak, hogy szinte bármelyik antikváriumban meglapul vagy fél tucat, ráadásul ez a kiadás (és az első is) tartalmazza az egyik leg(el)ismertett disztópikus víziót, a Fahrenheit 451 című kisregényt, amit elolvasva kissé más képet alkothatunk a tűzoltókról, mint ami eddig élt a gondolatainkban. A regény legutóbbi magyar kiadásából ez a történet kimaradt - nyilván saját kötetet fog kapni majd, ha eljön az ideje. No de vissza a Marsbéli krónikákhoz: túl azon, hogy a borítókat természetesen összegyűjtöttem és alant megtekinthetőek, ezúttal azt kérném, hogy ti írjátok le a véleményeteket, kritikáitokat, emlékeiteket a könyvről vagy annak valamely történetéről. Aki veszi a fáradtságot és kommentel, az esélyt szerez rá, hogy megnyerje a könyvből készült háromrészes minisorozat díszdobozos dvdjét (igaz, nem bontatlan, mert már megnéztem, de attól még vatta új állapotban van), valamint ajándékba az Anachronox: a film című duplalemezes csodát is elküldöm neki. Mivel hétvégén elmegyek nyaralni, ezért bő két hét áll a játékos kedvű kommentelők részére, ami szerintem arra is bőven elég, hogy az is elolvassa a művet, aki még csak most hall róla először :) Azokat sem szeretném kizárni a játékból, akik csak annyit hajlandóak leírni, hogy “első” vagy “szeretnék játszani”, ezért bármilyen (de azért kulturált :)) komment játszik - aki viszont konkrétan a könyvvel kapcsolatban ír véleményt, annak a nevét kétszer teszem bele a kalapba. Jó kommentelést!

UPDATE: A bejegyzés publikálása után pár órával jött a hír, hogy a mai nap elhunyt Ray Bradbury. Nyugodjék békében!

UPDATE #2: Kedves Mindenki (értem ez alatt azt a három embert, aki vette a fáradságot és kommentelt)! Az igen gyér hozzászólási kedv miatt úgy döntöttem, hogy a játék "bő két hét"-ben megállapított sorsolási határidejét pontosan két hétre változtatom meg, hiszen hármótokon kívül senki sem jelentkezett a nagyszerű nyereményért folytatott küzdelemre. A sorsolást pár perccel ezelőtt meg is tartottam (elég sokáig - RolloJuve jelentkezéséig - úgy tűnt, hogy erre elegendő lesz egy sima pénzérme is, de így kénytelen voltam "bonyolultabb" eszközhöz folyamodni). A szerencse ezúttal a ker0 nevű kedves ismeretlen hozzászólónak kedvezett :D Gratulálok, mindenkinek köszönöm a részvételt! (hehe: a díszdoboz 3 dvd-t tartalmaz, amit így akár szét is oszthatnék közöttetek, de az igazán nem lenne fair a győztessel szemben :))



Bírtam-e a könyvet?: (5/5)
Értékeld a könyvet!: (0/5)

A bejegyzés trackback címe:

https://tufabor.blog.hu/api/trackback/id/tr234569045

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ker0 2012.06.06. 21:14:31

Jó a kép Bradburyről! A turpisságról, amit az új kiadásnál elkövettek nem is tudtam, valaki ugyan kérdezte a kiadót, hogy a teljes könyv lesz-e, itt valószínű erre gondoltak. A listámon rajta van, de akkor valószínű a régit veszem meg, bár én nem nagyon láttam belőle...

ker0 2012.06.06. 21:24:01

Juteszembe: ha látsz vehetsz nekem egy példányt :) Ideadni ráér, magamhoz képest van 3m elmaradásom, az államvizsga után elkezdem lefaragni :D

besucher 2012.06.07. 16:24:26

Én ezt a könyvet angolul olvastam, megvettem egy nagyobb könyvesboltban egy rózsaszín borítós változatot (ott van a galériában). Nagyon lírai, kellemes, még angol szövegértést is tanítottam az egyik novellából.

RolloJuve 2012.06.16. 16:36:26

Én most szereztem meg az emlegetett második kiadást, még nem kerítettem rá sort. Ismerősöm hagyatékkönyvei között volt, amit el akar adni, de ezt kivettem közülük. Ez egyébként az a sorozat, amelyik nem nagyon tetszett Bradburynek, mint feldolgozás? Sanszos, ha ilyen könnyen kisorsolod :D

fkristof 2012.06.17. 11:02:53

@RolloJuve: Hát valahogy úgy :) Vettem már életemben jó pár szar filmet, amit akár ki is sorsolhatnék ugyanígy, de ez a feldolgozás azért nem annyira rossz, 1x talán érdemes megnézni.

RolloJuve 2012.06.19. 18:03:10

@fkristof: "Vettem már életemben jó pár szar filmet, amit akár ki is sorsolhatnék ugyanígy"

Én is jártam már így, mást mondjuk nem is merek mondani, mert a végén úgy járnék, mint a viccben a sánta:

"A sánta és a púpos régi jó barátok. Egyszer összefutnak a parkban. A sántának feltűnik, hogy barátja háta szép egyenes. Megkérdezi tőle, hogy történhetett ez:
- Hisz a múltkori találkozásunkkor még púpos voltál, most meg egyenes a hátad. Hogy lehet ez?
- Hát, én csak sétáltam a temetőben, és egyszercsak szembejön velem a halál. Megkérdezte tőlem, hogy kell-e nekem ez a púp, hát mondtam, hogy kell a fenének, mire ő lekapta a hátamról és elszaladt vele. Menj el te is a temetőbe, hátha sikerül megszabadulnod a sántaságodtól.
Így is lett, a sánta is elment a temetőbe, és lám, szembejött vele a halál. Megkérdezte:
- Van púpod?
- Nincs - felelte a sánta.
- Akkor nesze itt van egy."

Mondjuk, hogy témánál maradjak a Marsbéli krónikák megint tolódik, most vettem meg az első két kötet Sandmant (képregényakció van Alexandráéknál) és bár olvastam már, most elolvasom megint.

fkristof 2012.06.20. 08:45:51

@RolloJuve: Én a Watchmennel szemeztem, de aztán végül megálltam és nem vettem meg.

ker0 2012.06.21. 21:27:23

Látom a szerencse mellettem ismét, bár a lottón jönne így be :P

besucher 2012.06.22. 07:32:13

A Praktiker pénztáránál már láttam ezt a rendkívül jó minőségű filmet. Örömmel látom, hogy nem én nyertem :P

fkristof 2012.06.22. 08:16:18

@ker0: No jó, de 1:3 -al azért egy csöppet nagyobb esélyed volt a nyereményre, mint a lottón :)

ker0 2012.06.22. 21:35:13

Kazánt, radiátort nem sorsolsz legközelebb? :D
süti beállítások módosítása