Elolvastam a Metró 2034-et és a következő mondat jutott az eszembe: “Mi marad akkor, ha elillan az újdonság varázsa?”. Az első benyomásom az, hogy nem sok...Míg az atomháború túlélőivel benépesített moszkai metróalagutak meséi elsőre igen sikeresen magukkal ragadtak és dicshimnuszokat zengő bejegyzés megírására késztettek, addig a második rész már jószerivel semmi újat nem tudott nyújtani, ami elég elszomorító. Műfajában, stílusában és irodalmilag ugyanolyan jól megírt regénynek tartom, mint a 2033-at, de a újabb és újabb legendák, az érdekes alakok uralta metróállomások ebben a kötetben már nem nagyon lelhetőek fel. Kapunk viszont egy kalandozó csapatot, aki mintha csak egy rpg-ből bukkantak volna elő:: egy harcost, az előző kötetből futólag megismert terminátort, Huntert, egy idős bárdot, Homéroszt, aki az alagutak históriáinak krónikása, egy fiatal bárdot, Leonyidot, aki hazugságot hazugságra halmoz, továbbá egy árva lánykát, aki a Szása becenévre hallgat és minthogy az egyetlen nő a csapatban, hatással bír a party összes többi hímnemű tagjára. A történet középpontjában Hunter küzdelme áll, aki folyamatosan a jó és a rossz között vívódik, akár Frankenstein doktor szörnye vagy Dr. Jekyll. A lelki huzavona számára egy fertőzés kitörése szolgáltatja a hátteret; mennyivel egyszerűbb lenne kinyírni mindenkit, elhamvasztani a megbetegedett embereket - súgja a brigadéros bal vállán csücsülő gonosz; de hát ők mégis csak emberek, meg különben is lennie kell valami gyógymódnak - erősködik a jobbik énje és a csapat többi tagja. Közben persze versenyt futnak az idővel és nem lehet tudni, hogy ki győzedelmeskedik. Mutáns szörnyek uralta megállókkal, hipnotikus, sötét vonalszakaszokkal, állomásokon keresztülívelő üldözésekkel, no és persze a szokásos fogságba esésekkel van kikövezve a főszereplők kalandos útja. Kár érte, lehetett volna sokkal érdekesebb is, ha a szerző újabb izgalmas társadalmi berendezkedésű állomásokat mutat be vagy ha a szereplők lelki tipródása helyett inkább az alagutakban szájról szájra terjedő legendák, mítoszok atmoszférájában szövi tovább a meséjét. Erős közepes.
kommentek