most olvasom

 

kommentek

+ könyvjelzőnek

Könyvjelzőhöz hozzáadás!

Népszámlálás

Visszatérő olvasóm vagy?
Igen !
Én is!
42
  
pollcode.com free polls

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Címkék

alapítvány (1) alfa hold (1) alfred bester (3) alien (3) anachronox (2) andre norton (1) apokalipszis (1) arthur c clarke (6) asimov (4) átjáró (3) a e van vogt (4) a feny ura (1) a lathatatlan ember (1) a sci fi mesterei (6) a sötétség balkeze (1) a város (1) beljajev (4) bioshock (1) c.s.lewis (1) clifford d simak (2) cyril m kornbluth (2) dark fantasy (1) donovan agya (1) douglas adams (2) douglas coupland (1) dűne (5) égi esztega (1) fantasztikus (1) farenheit (1) frankenstein (1) frank herbert (8) frederik pohl (8) fritz leiber (1) galaktika (1) gbk (23) george orwell (1) gyűrűvilág (1) harrison (3) heinlein (2) herbert george wells (3) horror (3) hozsánna néked leibowitz (1) isaac asimov (9) jack london (2) jack vance (1) jevgenyij zamjatyin (1) joe hill (2) john wyndham (2) jövőlátó ember (1) képregény (13) kipling (1) könyvborító (210) kossuth fantasztikus sorozat (13) kozmikus főnyeremény (1) kozmosz (4) különös históriák (4) kurt vonnegut (3) larry niven (1) logan futása (2) lovecraft (1) metánbusz (2) metró (3) metropolisz (1) michael crichton (4) mordecai roshwald (1) mzb (1) néked (1) philip k dick (7) pierre barbet (2) pierre boulle (1) ray bradbury (1) robert sheckley (3) robert silverberg (3) robot (1) robotváros (6) roger zelazny (1) rozsdamentes acélpatkány (2) sci fi (204) sf (205) stanislaw lem (8) státuscivilizáció (1) stephen king (3) szimulátor (1) sztrugackij (4) technicolor időgép (1) tigris (1) tigris! tigris! (2) top100 (1) transz (1) triffidek (1) tudományos (1) tudományos fantasztikus (205) ursula k leguin (3) vándor (1) venus (1) világok harca (1) walter m miller jr (1) william gibson (1) zsoldos péter (3) Címkefelhő

Tufabor #2

2012.05.27. 10:53 | fkristof | 6 komment

Share |

Hát ezt is megértük! Immár két teljes (tulajdonképpen megszakítások nélküli) évet tudhat maga mögött a Tufabor, a bő három tucat ember figyelmére érdemes sci-fi könyves blog :) Ilyenkor számadást szokás végezni, ami tekintve, hogy egy korábbi bejegyzés a Századik címet viselte, nem is annyira nehéz. Tehát: 2 év, 100 könyv + az apró, ami alatt leginkább pár képregényt és néhány sf témájú fotót értek. Nosztalgiázzunk. Milyen megfontolásból jött létre a Tufabor? Fene se tudja, de valahol ott kezdődött, hogy katalogizálni kezdtem a könyveimet. Legelőször a LibraryThing honlapjába botlottam bele, de sajnos az ingyenes regisztráció csak limitált számú könyv katalogizálását tette lehetővé. Ekkoriban kezdte szárnyait bontogatni több ilyen tematikájú magyar oldal is, ismerősöm a Molyt ajánlotta nekem, csakhogy mikor arra került volna a sor, hogy megkeressem a neten, már nem emlékeztem a nevére - így lyukadtam ki végül a Könyvkolóniánál, amit azóta sem bántam meg. Ha már a szárnyak bontogatásáról esett szó, a tudományos-fantasztikus irodalom iránt is ezidőtájt nőtt meg a érdeklődésem. Szóval katalogizáltam, vittem fel a könyveimet, egyiket a másik után, az adatlapok szerkesztése pedig azzal járt együtt, hogy borítóképeket kellett feltölteni az kötetekhez (jó pár száz könyvet és borító töltöttem fel pár hét alatt). Azt látva, hogy a Kolónián elég könnyen és célszerűen tudom vezetni az aktuális olvasmányaimat, egészen felvillanyozódtam, már ami az olvasást illeti, sőt itt lehetőség nyílt a könyvkritika írásra is, amit bár kipróbáltam, de nem éreztem magamban elég affinitást hozzá. Innen már csak egy lépés kellett; a következő lökést a blog funkció megjelenése jelentette Kolónián, bár erről hamar kiderült, hogy nem kifejezetten az én ízlésemnek és elképzeléseimnek való, de mégis ez adta az ötletet (a borító gyűjtögetésben ekkor már nagyon benne voltam): talán ha nem könyvkritikákat írnék, hanem inkább “csak” ismertetőket (biztos érzitek a különbséget a kettő között) és egy blogban rendszeresíteném az olvasmányaimat (ahogy egyébként már láttam is sok esetben), azaz kvázi olvasónaplót vezetnék (amit viszont az iskolában érdekes módon gyűlöltem készíteni), akkor talán az olvasás még érdekesebb lehetne. Ekkortól számított legelső olvasmányaim egyike a Hozsánna néked, Leibowitz! volt, ami annyira felkeltette az érdeklődésemet, hogy az adatlap feltöltés közben elkezdtem kutakodni a külföldi kiadások borítói között is - no és innen már minden történelem: kipattant az isteni szikra a borító gyűjteményről, szinte rögtön beugrott a fülbemászó Tufabor név, elindítottam az oldalt az Indán, kipofoztam a külcsínt, csiszolgattam a belbecst, reklámozgattam magam (minimális sikerrel, teszem hozzá :)) stb. A Tufaborral egyébként még egy HTC hűtőmágnest is nyertem egy évvel ezelőtt valami bannerkipakolós versenyen. Biztos egy okostelefont mintázott, sosem vettem át...

A bejegyzés trackback címe:

https://tufabor.blog.hu/api/trackback/id/tr544548734

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

acélpatkány · http://acelpatkany.blogspot.com/ 2012.05.28. 11:12:23

"Tök furi" ez a villódzó, kicsit komolytalanná tett fejléc, de az a vicces, hogy az összkép egyben van :)
Remélem lesz még 4. és 5. évad is!

fkristof 2012.05.28. 12:13:39

@acélpatkány: Igen sok szabadidőt beleöltem, hogy így nézzen ki, de szerettem volna egy kicsit "csicsásabb" dizájnt adni a blognak. Először csak logóban gondolkodtam, meg egy kis kereten, amit a fejlécre raknék, aztán persze elszabadult az agyam és egyre bonyolultabb lett a kinézet. Nekem (most még?) tetszik. Köszönöm az elismerő szavakat, mindennel kapcsolatban :)

ker0 2012.05.29. 21:38:19

Gratula az eddigiekhez, és így tovább :)

ker0 2012.05.29. 21:38:55

Bár katalogizálásnál a Librarythingre szavazok :) Egy könyv áráért volt az örökös tagság---

fkristof 2012.05.31. 08:03:35

Tenk jú veri a macskát :)
süti beállítások módosítása